Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever-top stelde doelen bewust te hoog

De top van Unilever heeft altijd geweten dat niet alle doelen van het vijfjarenplan 'Op weg naar groei' gehaald zouden worden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt scheidend topman Anthony Burgmans in een vraaggesprek met Het Financieele Dagblad. Volgens Burgmans zouden de financiële markten zich dat ook bewust zijn geweest. ‘Maar toen kreeg je Enron en WorldCom en ontstond de achterdocht.’ Burgmans was een van de topmensen achter het plan dat de omzet jaarlijks met 5 à 6 procent zou laten stijgen en waarbij een groot aantal merken moest verdwijnen.

related partner content for mobile comes here

Het plan kwam niet goed uit de verf, leidde tot winstwaarschuwingen en een stagnerende omzet. Deze tegenvallers waren mede aanleiding tot de vorige week aangekondigde nieuwe bestuursstructuur waarbij Burgmans zijn baan als bestuursvoorzitter moest inruilen voor die van toezichthouder. Dat hij weggepromoveerd zou zijn noemt hij ‘flauwekul'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in