Overslaan en naar de inhoud gaan

Journalistiek continu onderwerp van onderzoek

Een zogeheten nieuwsmonitor legt de basis voor de discussie over het functioneren van de media en journalistiek in Nederland. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

,,Bij de Nieuwsmonitor staat het transparant maken van het nieuwsproces voorop, niet een beoordeling in termen van goed en slecht', stellen de onderzoekers. Centraal staat wat de verschillende media hebben geschreven over een bepaald onderwerp. De nieuwsmonitor moet zo bevindingen opleveren die zowel binnen de journalistiek als in de samenleving gebruikt kunnen worden voor reflectie en discussie over de kwaliteit van het journalistieke werk.

related partner content for mobile comes here

Om de 'harde feiten' boven water te krijgen, komt er onder meer een continu nieuwsmonitor die landelijke dagbladen, enkele regionale dagbladen en televisieprogramma's volgt. De onderzoekers kijken onder meer naar het thema van de berichtgeving, de verschillende nieuwsgenres en de bronnen. Daarbij proberen de onderzoekers vooral vast te stellen of media elkaar niet napraten. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in