Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-kijker wordt deelnemer

De televisieconsument van morgen gaat zelf deelnemen aan de creatie van content. Televisiekijken wordt daarmee televisie maken en beleven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze ‒ weinig verrassende ‒ conclusie trekt Roland Berger Strategy Consultants in haar net verschenen rapport over de toekomst van de beeldbuis. Er heerst op dit moment grote onzekerheid over de snelheid waarmee tv en internet zullen integreren, maar dat het gaat gebeuren lijdt geen twijfel. Het sleutelwoord wordt interactie.

related partner content for mobile comes here

Hiermee waarschuwt Roland Berger ook voor de huidige koers die de sector vaart. In de muziekwereld heeft het gebrek aan nieuwe businessmodellen en oplossingen geleid tot een shake-up bij de introductie van digitale muziek. ‘Wij denken dat de televisiewereld daar op dit moment nog onvoldoende rekening mee houdt: een shake-up die erin kan resulteren dat de hele sector zwaar in de problemen komt’, zegt Jochem Moerkerken, lid van het managementteam van Roland Berger Nederland en auteur van het rapport.

Volgens het bureau is het noodzaak om nu verschillende scenario’s te schetsen, gezien de onzekerheden over de snelheid van verandering. Moerkerken: ‘Met name distributiemaatschappijen (kabelaars) en televisiemaatschappijen moeten zich opmaken voor een fundamentele verandering van hun manier van geld verdienen. De oude advertentie-inkomsten en abonnementskosten zullen onderhevig zijn aan nieuwe vormen van content, andere betaalwijzen en andere afrekenmodellen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in