Tv-kijker wordt deelnemer
Deze ‒ weinig verrassende ‒ conclusie trekt Roland Berger Strategy Consultants in haar net verschenen rapport over de toekomst van de beeldbuis. Er heerst op dit moment grote onzekerheid over de snelheid waarmee tv en internet zullen integreren, maar dat het gaat gebeuren lijdt geen twijfel. Het sleutelwoord wordt interactie.
Hiermee waarschuwt Roland Berger ook voor de huidige koers die de sector vaart. In de muziekwereld heeft het gebrek aan nieuwe businessmodellen en oplossingen geleid tot een shake-up bij de introductie van digitale muziek. ‘Wij denken dat de televisiewereld daar op dit moment nog onvoldoende rekening mee houdt: een shake-up die erin kan resulteren dat de hele sector zwaar in de problemen komt’, zegt Jochem Moerkerken, lid van het managementteam van Roland Berger Nederland en auteur van het rapport.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaVolgens het bureau is het noodzaak om nu verschillende scenario’s te schetsen, gezien de onzekerheden over de snelheid van verandering. Moerkerken: ‘Met name distributiemaatschappijen (kabelaars) en televisiemaatschappijen moeten zich opmaken voor een fundamentele verandering van hun manier van geld verdienen. De oude advertentie-inkomsten en abonnementskosten zullen onderhevig zijn aan nieuwe vormen van content, andere betaalwijzen en andere afrekenmodellen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid