Overslaan en naar de inhoud gaan

Diamantindustrie voert campagne tegen film DiCaprio

De diamantindustrie vreest dat Leonardo DiCaprio in zijn nieuwe filmrol als diamantsmokkelaar het imago van hun handel zal schaden. Daarom…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt OneWorld. De diamantindustrie is een campagne begonnen tegen de imagoschade die de film 'The Blood Diamond' zal veroorzaken. Volgens de Britse krant The Guardian is de industrie bang dat de film een negatieve invloed heeft op de verkoop van diamanten. De Amerikaanse première van de film is in december, de maand die bij diamant retailers gewoonlijk goed is voor eenvijfde van de verkoop.

related partner content for mobile comes here

'The Blood Diamond' speelt zich af in het Sierra Leone van 1999, waar op dat moment een gewelddadige burgeroorlog aan de gang is. Leonardo DiCaprio speelt een smokkelaar van zogenaamde bloeddiamanten, waarmee de rebellen worden gefinancierd.

De diamantindustrie vertelt op de website

www.diamondfacts.org over de positieve gevolgen van de diamanthandel voor het Afrikaanse continent. Volgens de website is in Botswana 25 procent van de banen een direct of indirect gevolgd van deze industrie. Ook Nelson Mandela wordt geciteerd, die in 1999 heeft gezegd dat de diamanthandel vitaal is voor de economie van zuidelijk Afrika.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in