Diamantindustrie voert campagne tegen film DiCaprio
Dat meldt OneWorld. De diamantindustrie is een campagne begonnen tegen de imagoschade die de film 'The Blood Diamond' zal veroorzaken. Volgens de Britse krant The Guardian is de industrie bang dat de film een negatieve invloed heeft op de verkoop van diamanten. De Amerikaanse première van de film is in december, de maand die bij diamant retailers gewoonlijk goed is voor eenvijfde van de verkoop.
'The Blood Diamond' speelt zich af in het Sierra Leone van 1999, waar op dat moment een gewelddadige burgeroorlog aan de gang is. Leonardo DiCaprio speelt een smokkelaar van zogenaamde bloeddiamanten, waarmee de rebellen worden gefinancierd.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe diamantindustrie vertelt op de website
www.diamondfacts.org over de positieve gevolgen van de diamanthandel voor het Afrikaanse continent. Volgens de website is in Botswana 25 procent van de banen een direct of indirect gevolgd van deze industrie. Ook Nelson Mandela wordt geciteerd, die in 1999 heeft gezegd dat de diamanthandel vitaal is voor de economie van zuidelijk Afrika.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid