Overslaan en naar de inhoud gaan

Top 2000 zorgt weer voor marktleiderschap Radio 2

Radio 2 is zoals verwacht de nieuwe marktleider in de meting december 2013-januari 2014.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de luistercijfers van NLO en onderzoeksbureau GFK Intomart. De vorige periode was 3FM nog marktleider.

Radio 2 ging van 11,7 in november-december naar 12,3 procent. 3FM steeg van 11,7 naar 11,8 en is nu de nummer 2. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar scoort Radio 2 0,7 procent minder en 3FM 0.3 procent.

Sky Radio is in december 2013-januari 2014 de derde radiopartij met 11,2 (was 10,6 in november-december). ORN daalt van 10,3 naar 9,8 en 538 daalt van 9,6 naar 9,3. Hetzelfde geldt voor Q-music: van 8,4 naar 8,0. Ook Radio 1 daalde: van 6,7 naar 6,5. 

Winst is er voor Radio Veronica: van 4,7 naar 4,8. E Power doet goede zaken en gaat van 3,9 naar 4,3. Lichte winst is er voor 100%NL dat van 3,8 naar 3,9 gaat. Radio 10 stijgt ook met 0,1 procent naar 3,5.

related partner content for mobile comes here

Overige zenders:  Radio 5 2.4 %  (2.7 %), Radio 4 1.8 % (1.7 %), SLAM!FM 1.7 % (-), Classic FM 1.5 % (1.4 %), Arrow Classic Rock 1.1 % (-), BNR Nieuwsradio 0.7 % (-), Sublime FM 0.5 % (-) en Radio 6 soul en jazz 0.2 % (-)

Opvallend is dat Q-music in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar een 1,8 procent hoger marktaandeel heeft.

Bron: NLO/Gfk Intomart.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in