Overslaan en naar de inhoud gaan

IPG: inkomen stijgt, winst daalt

Het inkomen van Interpublic (IPG) steeg in 2013 met 2,4 procent naar 7,1 miljard dollar (5,2 miljard euro). De nettowinst daalde wel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Amerikaanse holding van reclame- en mediabureaus zag het organische inkomen ook stijgen: met 2,8 procent. De nettowinst daalde ten opzichte van een jaar eerder met 40,4 procent. IPG kwam in 2013 uit op 259,2 miljoen (189 miljoen euro). In 2012 was het 435,1 miljoen dollar (317 miljoen euro).

related partner content for mobile comes here

Ook in het vierde kwartaal daalde de winst flink: van 316,2 miljoen dollar (230 miljoen euro) in hetzelfde kwartaal van 2012 naar 193,1 miljoen dollar (140 miljoen euro).

Ceo Michael Roth wijdt de winstdaling aan de zwakke prestaties in Europa. ‘Onze Europese resultaten zijn minder dan we verwacht hadden. We hebben daarom in het vierde kwartaal strategische kostenreducties doorgevoerd. Uiteindelijk verwacht ik dat de kracht van onze bureaus en ons concurrentievermogen op new business in 2014 hun vruchten gaan afwerpen. IPG zal naar verwachting 3 à 4 procent organische inkomensgroei bereiken en meer dan 10 procent betere operationele winst.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in