Overslaan en naar de inhoud gaan

Kalasjnikov mikt op marketing

Noodlijdend Kalasjnikov gaat ‘agressieve’ marketingcampagnes voeren om zijn positie te heroveren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Iets meer dan een maand na de dood van oprichrer Mikhail Kalashnikov voert het naar hem genoemde automatische wapen - ook AK-47 genoemd - een overlevingsstrijd. Het wapenconcern boekte vorig jaar een verlies van $49 miljoen dollar, meldt de Financial Times.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe topman van Kalasjnikov, Alexey Krivoruchko ,is van plan om de problemen aan te pakken door het stroomlijnen van de productie en de lancering van agressieve marketingcampagnes in verschillende landen.

De teloorgang van Kalasjnikov symboliseert de grote veranderingen in de Russische wapenindustrie, een van de weinige concurrerende industriële sectoren die het land overhield na de ineenstorting van de Sovjet-Unie .

In de Sovjet-Unie was de positie van de wapenmaker nog beschermd, maar na het openstellen van de grenzen heeft Kalasjnikov er veel concurrentie bij gekregen. Volgens analisten zijn er bijna geen markten waarin Kalasjnikov geen felle concurrentie heeft – behoudens Syrië en Venezuela.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in