Overslaan en naar de inhoud gaan

Roorda: mooie meiden bij de kassa’s van Polare

Of: waarom reclamemensen met hun vingers van boekwinkels moeten afblijven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Mijn suggestie: Bol.com koopt al die boekwinkels, Bagels & Beans er prominent in, mooie meiden aan de kassa en een echte reclamecampagne; klaar ben je. Dan heeft Bol.com meteen zijn verlangde &;Bol Flagship Stores&; in de winkelstraat. Succes verzekerd.’

related partner content for mobile comes here

Was gezegd, reclameman Eugène Roorda, .

Zie hier de dood in de pot voor boekwinkels. Oplossing van ‘de reclame’: mooie meiden aan de kassa.

Nieuwe doelgroep voor boekwinkels: bronstige mannen in de rij, met Vijftig Tinten Grijs (‘voor hun vrouw’) onder hun arm.

Hitsige boekmarketing. Dodelijk voor het libido.

Je zou toch denken dat met het falen van de herpositionering van de boekwinkelketen met Polare een lichtje is opgegaan: laat het aan deskundige mensen over.

Roorda kan het weten, zijn bureau was betrokken bij het van het gefaalde Selexyz.

.

Geiler

Niet alles hoeft verjongd of geiler te worden. Of verhipt, zie de kansloze kille, liefdeloze, herpositionering van Polare.

Zoals NRC-hoofdredacteur Peter Vandermeersch op , naar aanleiding van het optreden van Polare-directeur Jan van der Wouw in Pauw & Witteman:

‘Hij had het over ‘de nood aan een stukje ruimte, een stuk krediet’, over de ‘retail die het lastig heeft’, over de ‘teams’ in zijn winkels die ‘het product’ en het ‘assortiment’ kennen, over een ‘case die wordt getest’ (‘Wie is Kees?’, vroeg Jeroen Pauw).

‘Ik heb het getimed: in dertien minuten heeft de man het woord ‘boek’ twee keer laten vallen. In het verbijsterende zinnetje: ‘De mensen die daar werken weten gewoon wat een boek is’ en even later: ‘Mijn dochter koopt zelf boeken.’ Dramatisch. Die avond voor mijn tv besefte ik: met zulke mensen aan de leiding is de boekhandel ten dode opgeschreven. Nog even en ‘boekhandel’, dat zijn drie rekken bij de Albert Heijn.’

De directeur of de gewezen reclameman, ze zijn beiden even erg: geen enkel verstand van zaken.

Red de boekwinkel van dit soort mannen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in