Overslaan en naar de inhoud gaan

TNT in sampling

TNT Post ontwikkelde een nieuw marketingconcept, Send me Now, op basis van internet, sms en sampling.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ontwikkelde een nieuw marketingconcept, , op basis van internet, sms en sampling.

related partner content for mobile comes here

onderzocht de effectiviteit van zo'n campagne voor koffiemerk .

Resultaten:
In totaal vroegen 74.000 mensen een sample aan. 26 procent van alle aanvragers ging tot aankoop van het product over.

De Nescafé-actie liep van 8 oktober tot en met 10 januari. Het koffiemerk wilde consumenten nieuwe smaken laten proeven en startte in samenwerking met TNT een sample-actie, waarbij consumenten bij het zien van Send me Now-logo (in print en op abri's) gratis een koffiesample konden aanvragen, middels een sms-je.

80 procent van de aanvragers had de koffie nog niet eerder gekocht. 82 procent van de respondenten gaf aan het aangevraagde sample ook daadwerkelijk te gebruiken. En omdat consumenten zelf in actie komen, waren ook de percentages in het geval van spontane herkenning, houding en koopintentie erg hoog.

Er konden twee samplevarianten specialiteitenkoffie worden aangevraagd: Latte en Choco. Er was een duidelijk verschil in het aantal aanvragen per smaakvariatie, en dat verschil zag men ook terug in de verkoopresultaten van de verschillende smaken.

78 procent van de respondenten gaf aan de campagne aantrekkelijker te vinden door de sample-toevoeging en 86 procent gaf aan bij een volgende actie weer een sample aan te vragen.

Bastian Baas van Nescafé: '26 procent van de aanvragers die het product ook koopt, is een goed rendement.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in