Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw medium in Singapore: Tunnel TV

Singapore heeft er een nieuw medium bij: TV voor metro-passagiers. Niets bijzonders zou je denken, ware het niet dat de TV-schermen in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe zit dat? Heel vernuftig. SMRT, de metro-exploitant, heeft op een tunnelwand een reeks van in totaal 360 LCD-schermen geinstalleerd. Wanneer de trein er langs rijdt, vertonen die schermen een TV-spot die precies is gesynchroniseerd met de snelheid van de rijdende trein, 45 km/h. Door die synchronisatie lijkt het voor de passagiers in de trein alsof ze uit het raam naar een stilstaand scherm kijken.

related partner content for mobile comes here

De 360 schermen zijn 73cm hoog en zitten op korte afstand van de treinramen, wat een duidelijk zichtbaar en bijna raamvullend beeld oplevert. De hele schermenreeks is 72 meter lang.

SMRT verwacht dat het nieuwe medium niet alleen een extra exploitatiebron oplevert, maar ook bijdraagt aan de aantrekkingskracht van de metro.

Eerste klanten voor het nieuwe medium zijn StanChart (een locale bank), de Singaporese Marine (wervingsadvertenties) en M&Ms.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in