Overslaan en naar de inhoud gaan

TGIF: Zo haak je in met je merk tijdens Pasen

Contentmarketingbureau Brandfighters geeft je elke vrijdag een energy-boost. We luiden het weekend in met een leerzame TGIF door trends te…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Contentmarketingbureau Brandfighters geeft je elke vrijdag een energy-boost. We luiden het weekend in met een leerzame TGIF door trends te bespreken en voorbeelden te geven. Dit weekend is het Pasen en daarom zetten we deze week de leukste Paas campagnes voor je op een rij.

related partner content for mobile comes here



Hotel Chocolat: The Beau Bunny
Hotel Chocolat is een Britse chocolatier. Een aantal jaar geleden gaven ze de paashaas een make-over. De nieuwe paashaas, The Beau Bunny, ging van winkel naar winkel om met winkelend publiek op de foto te gaan. Daarna bezocht hij zelfs nog een aantal andere landen. Het resultaat van deze inhakende activatie? Veel foto’s op social media van publiek dat met de haas op de foto was gegaan.
​​​


​​​

​​​


Mark & Spencers: Easter Adventures in chocolate
In deze korte tv-commercial laat de Britse winkelketen zien hoe je je paaseieren ook kan versieren. De video gaat over de exclusieve paascollectie die Mark & Spencers verkocht. De beelden zijn professioneel en laten het water in je mond lopen. Want wie krijgt er geen zin in chocolade na het zien van deze commercial?
 


 

 



Dr. Oetker: Chocolate Bunny
Dr. Oetker haakte afgelopen jaar wel op een hele bijzondere manier in op Pasen. Ze plaatsen namelijk een eetbare instalatie van een haas in Londen. Mensen konden met de instalatie op de foto, maar mochten geen hap nemen. Wel deelde Dr. Oetker cupcakes en cupcakerecepten uit, zodat bezoekers zelf ook aan de slag konden.
 


 

 


M&M’s: Mall Bunny
In deze korte video van M&M’s draait het niet om de paashaas of om paaseieren, maar natuurlijk om de M&M’s zelf. De video sluit erg goed aan op de video’s die we gewend zijn van M&M’s, met de levende rode en gele M&M. En door aan het einde van de video een grappige twist te doen, zorgt M&M’s er ook nog voor dat de video deelbaar is.
 


 

 


Super Neto: True Easter Bunny
In deze schattige video van Super Neto, laat de Duitse supermarktketen zien hoe de paashaas is ontstaan. De video speelt in op de best aparte traditie van de mens. Want waar komen die chocolade eieren vandaan? Daarnaast speelt de video in op emotie. De paashaas is namelijk anders dan alle andere dieren en ieder mens kan zichzelf wel herkennen in deze situatie. De video overall heeft een feel good factor, omdat het uiteindelijk helemaal goed komt met de paashaas.
 


 

 


Reeses
Reeses haakt ook in op Pasen met een video. In plaats van een zoektocht naar lege chocolade eieren, draait het bij Reeses om eieren met een pindakaasvulling. Hierdoor sluit de inhaker erg goed aan op het merk zelf en is deze anders dan alle andere inhakers.

Reeses haakt ook in op Pasen met een video. In plaats van een zoektocht naar lege chocolade eieren, draait het bij Reeses om eieren met een pindakaasvulling. Hierdoor sluit de inhaker erg goed aan op het merk zelf en is deze anders dan alle andere inhakers.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 


Heb jij zelf een voorbeeld van een super goede inhaker die in dit rijtje thuishoort? Geef ons feedback in de comments!

Heb jij zelf een voorbeeld van een super goede inhaker die in dit rijtje thuishoort? Geef ons feedback in de comments!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in