Overslaan en naar de inhoud gaan

Adidas op oorlogspad

Adidas op oorlogspad
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Tekst: Bas Kist - Chiever

related partner content for mobile comes here

Sportartikelenfabrikant Adidas heeft in de Verenigde Staten concurrent Puma voor de rechter gesleept. Volgens Adidas maakt een nieuwe voetbalschoen van Puma, voorzien van vier strepen, inbreuk op de merkrechten die adidas bezit voor zijn bekende drie-strepen-design. Dat blijkt uit de aanklacht die Adidas op 17 februari indiende bij de Rechtbank van Oregon. Bekendheid In het conflict met Puma beroept adidas zich op maar liefst 22 merkregistraties van producten waarop de drie strepen zijn te zien: van schoenen tot shirtjes, broeken en petten. Volgens Adidas haakt Puma met zijn schoen met vier strepen heel bewust aan bij de grote bekendheid van het Adidas -design, dat al sinds 1952 op de markt is. Niet alleen raakt de consument hierdoor in verwarring, het doet bovendien ook nog afbreuk aan het drie-strepen-merk, aldus Adidas.

 

Ook Tesla en Barca
Puma is niet het enige bedrijf dat te maken heeft met de strepenclaim van Adidas . Een paar maanden geleden spande het  sportbedrijf tot verbazing van velen een juridische procedure aan tegen FC Barcelona. De voetbalclub had in de VS een merkregistratie aangevraagd van het design van het Barcelona-shirtje, inderdaad ook met strepen. En begin februari van dit jaar was het weer raak. Toen opende het sportmerk Adidas de aanval op Tesla, dat probeerde de bekende Tesla E, bestaande uit drie strepen, als merk te registreren. En de aanvalsstrategie van Adidas heeft succes: zowel Barcelona als Tesla hebben hun merkaanvragen ingetrokken.

 

Beeld bovenaan afkomstig van adidas.nl
Overige beelden: 123rf

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in