Spotify maakt weer kekke reclame met gebruikersdata
Spotify heeft voor de tweede keer een outdoorcampagne gelanceerd waarin het gebruik maakt van gebruikersdata.
De campagne is een vervolg op de eerste die eind 2016 werd gelanceerd. Ook nu is hij gemaakt door Wieden + Kennedy New York.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaVoor de campagne deze keer is gekeken naar luisterdata in combinatie met afspeellijsten met maffe namen.
Poes kwijt
Bijvoorbeeld: 'Sorry I lost your cat', of een lijst met 'root canal sons'.
playlist1.png
playlist2.png
Adweek meldt dat Spotify deze keer ook drie online video’s heeft gemaakt waarin artiesten reageren op hun liedjes in de afspeellijsten met maffe namen. Zoals een vrolijk liedje dat in de lijst ‘play this at my funeral’ staat.
Spotify – "play this at my funeral"
Spotify – "Global warming is real...let's dance"
Spotify – "Rap Caviar"
De outdoorcampagne is zes weken lang te zien in de drie Amerikaanse steden New York, San Francisco en Los Angeles.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid