Overslaan en naar de inhoud gaan

Bioplastic-bedrijf Avantium begint campagne in aanloop naar beursgang

Het groene chemie bedrijf wil de wereld veranderen en laat dat zien met animatie
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Biochemicus Avantium laat in een online campagne zien wat het bedrijf precies doet. Het Nederlandse bedrijf wil namelijk de traditioneel zeer vervuilende plasticsector verduurzamen. Ceci n’est pas un bureau brengt die missie onder de aandacht.

related partner content for mobile comes here

Beursgang

Avantium staat in de belangstelling, want directeur Tom van Aken kondigde deze week een beursgang aan. Hij wil op de beurzen van Amsterdam en Brussel 100 miljoen euro ophalen, waarvan het grootste deel nodig is voor de bouw van een .

Biotintje

Van Aken wil de beursgang een ´duurzaam biotintje´ geven, zegt hij in . Avantium ontwikkelt een methode om plastic te maken op basis van plantaardige grondstoffen. 'We hebben herbruikbare grondstoffen nodig omdat fossiele grondstoffen het milieu belasten. Tegelijkertijd groeit de wereldbevolking en dat leidt tot meer vraag naar duurzame goederen.'

Animatievideo

De campagne maakt duidelijk dat Avantium hier een belangrijke rol in wil spelen. In een online 3D-animatievideo brengt Ceci n’est pas un bureau de complexe materie van chemische productie terug tot de kernboodschap: dat de toekomst van de plastic niet meer onder de grond moet worden gezocht.  

CREDITS

Opdrachtgever: Frank Roerink, Cynthia Mezach, Dominique Levant
Bureau: Ceci n’est pas un bureau
Copy: Sikko Gerkema
Art: Jeroen van Zwam
Account & Strategie: Gertjan Hafkamp
Animatie: Kingcoma
Producer: Tessa Ward, Artbox
Muziek & Geluid: Ramon Tiernagan

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in