Spot-zenders leveren real time informatie campagnes
Inkopers van zendtijd bij deze zenders kunnen voortaan direct na het laten wijzigen van hun tv-campagne de veranderde campagnegegevens laden in hun mediaplanningsoftware. Voorheen werden de gewijzigde campagnes pas ‘s nachts klaargezet.
Het aanleveren van real time campagnedata volgens een zogenaamde web-based methode is een initiatief van Ster, dat nu ook wordt gebruikt door RTL en SBS. MTV Networks is net begonnen met de ontwikkeling en zal naar verwachting in april over stappen. De methode is met Media Buying Systems ontwikkeld. Hierbij is rekening gehouden dat ook andere softwareleveranciers op termijn gebruik willen maken van web-based aanlevering van informatie.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaSpot-directeur Michel van der Voort zegt dat de inkoop en optimalisatie van tv-zendtijd al in hoge mate is geautomatiseerd en dat dit een volgende stap is. 'En we zijn nog niet klaar. Naast het aanleveren van campagnedata kijken we momenteel ook naar het web-based aanleveren van factuurinformatie. Verder onderzoeken we of we deze techniek kunnen gebruiken voor het geven van inzicht in en het online boeken van beschikbare reclamezendtijd.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid