Overslaan en naar de inhoud gaan

Spot-zenders leveren real time informatie campagnes

De bij Spot aangesloten exploitanten Ster, RTL en SBS beginnen met het real time aanleveren van campagne-informatie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Inkopers van zendtijd bij deze zenders kunnen voortaan direct na het laten wijzigen van hun tv-campagne de veranderde campagnegegevens laden in hun mediaplanningsoftware. Voorheen werden de gewijzigde campagnes pas ‘s nachts klaargezet.

related partner content for mobile comes here

Het aanleveren van real time campagnedata volgens een zogenaamde web-based methode is een initiatief van Ster, dat nu ook wordt gebruikt door RTL en SBS. MTV Networks is net begonnen met de ontwikkeling en zal naar verwachting in april over stappen. De methode is met Media Buying Systems ontwikkeld. Hierbij is rekening gehouden dat ook andere softwareleveranciers op termijn gebruik willen maken van web-based aanlevering van informatie.

-directeur Michel van der Voort zegt dat de inkoop en optimalisatie van tv-zendtijd al in hoge mate is geautomatiseerd en dat dit een volgende stap is. 'En we zijn nog niet klaar. Naast het aanleveren van campagnedata kijken we momenteel ook naar het web-based aanleveren van factuurinformatie. Verder onderzoeken we of we deze techniek kunnen gebruiken voor het geven van inzicht in en het online boeken van beschikbare reclamezendtijd.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in