'Maatschappelijke inzet goed voor clubs'
Het onderzoek naar het rendement van maatschappelijk verantwoord ondernemen door bvo's is uitgevoerd door het departement voor bestuurs- en organisatiewetenschap van de universiteit van Utrecht.
Het onderzoek wijst uit dat betaald voetbalclubs veel maatschappelijke projecten ondersteunen en dat dit breed wordt gewaardeerd. Wel geven partijen aan behoefte te hebben aan iemand die de regie neemt, om efficiënter te kunnen handelen. Vaak gaan de gedachten hierbij uit naar de gemeente.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuMet de maatschappelijke inspanningen van de clubs is een bedrag van 6,3 miljoen euro gemoeid. De helft daarvan komt van de clubs zelf. Die investering komt overeen met 0,74 procent van de totale omzet van de sector, zo wees het onderzoek uit. Met 160 projecten, variërend van sportparticipatie tot arbeidsintegratie, worden ruim 100.000 mensen bereikt.
Op een congres over het onderwerp in de Veste van FC Twente noemde directeur Bert van Oostveen van de KNVB het bijna een verplichting van voetbalclubs om zich met de projecten bezig te houden. "Maatschappelijke aspecten horen in de genen van de clubs en de KNVB te zitten. Het voetbal is de samenleving." (ANP)
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid