Overslaan en naar de inhoud gaan

'Maatschappelijke inzet goed voor clubs'

Betaaldvoetbalorganisaties die zich inzetten voor maatschappelijke projecten, profiteren daar zelf ook van. Het geeft ze een beter imago en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek naar het rendement van maatschappelijk verantwoord ondernemen door bvo's is uitgevoerd door het departement voor bestuurs- en organisatiewetenschap van de universiteit van Utrecht.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek wijst uit dat betaald voetbalclubs veel maatschappelijke projecten ondersteunen en dat dit breed wordt gewaardeerd. Wel geven partijen aan behoefte te hebben aan iemand die de regie neemt, om efficiënter te kunnen handelen. Vaak gaan de gedachten hierbij uit naar de gemeente.

Met de maatschappelijke inspanningen van de clubs is een bedrag van 6,3 miljoen euro gemoeid. De helft daarvan komt van de clubs zelf. Die investering komt overeen met 0,74 procent van de totale omzet van de sector, zo wees het onderzoek uit. Met 160 projecten, variërend van sportparticipatie tot arbeidsintegratie, worden ruim 100.000 mensen bereikt.

Op een congres over het onderwerp in de Veste van FC Twente noemde directeur Bert van Oostveen van de KNVB het bijna een verplichting van voetbalclubs om zich met de projecten bezig te houden. "Maatschappelijke aspecten horen in de genen van de clubs en de KNVB te zitten. Het voetbal is de samenleving." (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in