Fraudehelpdesk van start
Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie heeft 500.000 euro uitgetrokken voor de start van deze helpdesk. Doel is mensen helpen voorkomen dat zij slachtoffer worden van fraude en slachtoffers snel door te verwijzen naar die instantie die hen het beste kan helpen.
Pogingen tot fraude en oplichting zijn voor burgers en kleine ondernemers vaak lastig te herkennen. Tot nu toe konden zij moeilijk informatie krijgen over allerlei vormen van fraude en oplichting. De helpdesk is bedoeld als landelijke vraagbaak, die via de website en telefonisch informatie geeft over de verschillende vormen van fraude en oplichting. Ook krijgen mensen tips hoe zij kunnen voorkomen dat zij slachtoffer worden.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaMet de oprichting van de Fraudehelpdesk komt de minister tegemoet aan de wens van de Tweede Kamer om aan burgers en kleine ondernemers praktische hulp te bieden.
De helpdesk neemt zelf geen meldingen in behandeling, maar krijgt via de vragen en doorverwijzingen wel belangrijke informatie over de omvang van fraude en oplichting in Nederland. Die informatie wordt doorgespeeld aan het ministerie van Veiligheid en Justitie. Bovendien zullen de medewerkers van de helpdesk scherp in de gaten houden of er nieuwe oplichtingspraktijken opduiken in Nederland, zodat daar meteen voor gewaarschuwd kan worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid