Overslaan en naar de inhoud gaan

Amazon beste 'Value D'-merk

Amazon.com blijkt volgens het nieuwe Value-D onderzoek van Millward Brown de meest effectieve balans te hebben gevonden tussen merkbeleving…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Value-D is een nieuw instrument van Millward Brown dat kan bijdragen aan het verkrijgen van meer inzicht in de verhouding tussen merkbeleving en prijsperceptie. De methode meet de mate waarin de aantrekkingskracht van het merk (desire) scoort ten opzichte van de prijsperceptie (price) bij de consument.

related partner content for mobile comes here

Amazon.com heeft dus volgens Millward Brown de meest effectieve balans gevonden tussen merkbeleving en prijsperceptie.

Op dit moment zijn consumenten zeer kritisch op de waarde van hun aankoop: echter de aantrekkingskracht van het merk blijft belangrijk. Prijs alleen is niet genoeg om consumenten te trekken. Gemiddeld genomen beslist namelijk slechts 7 procent van de consumenten alleen op prijs. Bij de overgrote meerderheid (81 procent) speelt het merk een grote rol.

Wereldwijde top10 Value-D merken
1. Amazon
2. Colgate
3. Nokia
4. Pampers
5. Visa
6. Coca-Cola
7. Microsoft
8. McDonald’s
9. Nescafé
10. Lidl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in