
Value-D is een nieuw instrument van Millward Brown dat kan bijdragen aan het verkrijgen van meer inzicht in de verhouding tussen merkbeleving en prijsperceptie. De methode meet de mate waarin de aantrekkingskracht van het merk (desire) scoort ten opzichte van de prijsperceptie (price) bij de consument.
Amazon.com heeft dus volgens Millward Brown de meest effectieve balans gevonden tussen merkbeleving en prijsperceptie.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROSProduct Marketing Manager EMEA
Legrand AV Netherlands BVOnline Advertising Consultant (NL)
VONQOp dit moment zijn consumenten zeer kritisch op de waarde van hun aankoop: echter de aantrekkingskracht van het merk blijft belangrijk. Prijs alleen is niet genoeg om consumenten te trekken. Gemiddeld genomen beslist namelijk slechts 7 procent van de consumenten alleen op prijs. Bij de overgrote meerderheid (81 procent) speelt het merk een grote rol.
Wereldwijde top10 Value-D merken
1. Amazon
2. Colgate
3. Nokia
4. Pampers
5. Visa
6. Coca-Cola
7. Microsoft
8. McDonald’s
9. Nescafé
10. Lidl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee