Overslaan en naar de inhoud gaan

'Nederlandse adverteerder laat kansen liggen op Facebook'

Van de 100 grootste adverteerders in Nederland is een derde niet aanwezig op Facebook. Zijn ze wel aanwezig, dan laten ze kansen liggen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van internetbureau Yes2web. 68 Pct van de grootste adverteerders in Nederland vertegenwoordigd op Facebook. Van deze bedrijven maakt slechts 41 pct gebruik van op maat gemaakte pagina’s om zichzelf beter te profileren. Van de aanwezige bedrijven op Facebook heeft 60 pct een pagina in het Nederlands en heeft slechts 36 pct een verkorte Facebook link (zoals ).

related partner content for mobile comes here

Jop Bröcker, directeur van Yes2web, noemt specifiek KPN. 'KPN is een van de grootste adverteerders in Nederland, maar zijn Facebook-pagina getuigt van weinig sociale vaardigheden. Deze staat vol met klachten, zonder enige reactie van KPN. Op een dergelijke manier kan je er beter voor kiezen niet op Facebook aanwezig te zijn.'

Heineken, Hema, en Douwe Egberts springen eruit in positieve zin. Bröcker: 'Ze zijn goed ingericht en gaan zij de interactie aan met hun doelgroep. Het is dan ook niet toevallig dat zij een top 10 notering innemen als het gaat om aantal fans.'

Het onderzoek is door in de laatste week van februari 2011 uitgevoerd. Alle Facebook pagina’s van de honderd grootste adverteerders in Nederland zijn onderzocht op tien vooraf vastgestelde kenmerken. De doelstelling was het opzetten van een benchmark voor de inzet van Facebook onder de grootste adverteerders in Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in