'Nederlandse adverteerder laat kansen liggen op Facebook'


Dat blijkt uit onderzoek van internetbureau Yes2web. 68 Pct van de grootste adverteerders in Nederland vertegenwoordigd op Facebook. Van deze bedrijven maakt slechts 41 pct gebruik van op maat gemaakte pagina’s om zichzelf beter te profileren. Van de aanwezige bedrijven op Facebook heeft 60 pct een pagina in het Nederlands en heeft slechts 36 pct een verkorte Facebook link (zoals facebook.com/heineken).
Jop Bröcker, directeur van Yes2web, noemt specifiek KPN. 'KPN is een van de grootste adverteerders in Nederland, maar zijn Facebook-pagina getuigt van weinig sociale vaardigheden. Deze staat vol met klachten, zonder enige reactie van KPN. Op een dergelijke manier kan je er beter voor kiezen niet op Facebook aanwezig te zijn.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHeineken, Hema, en Douwe Egberts springen eruit in positieve zin. Bröcker: 'Ze zijn goed ingericht en gaan zij de interactie aan met hun doelgroep. Het is dan ook niet toevallig dat zij een top 10 notering innemen als het gaat om aantal fans.'
Het onderzoek is door Yes2web in de laatste week van februari 2011 uitgevoerd. Alle Facebook pagina’s van de honderd grootste adverteerders in Nederland zijn onderzocht op tien vooraf vastgestelde kenmerken. De doelstelling was het opzetten van een benchmark voor de inzet van Facebook onder de grootste adverteerders in Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid