Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiele web zorgt voor groei SEM

De opkomst van het mobiele web draagt bij aan verdere groei van zoekmachine marketing, aldus Identity.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De opkomst van het mobiele web draagt bij aan verdere groei van zoekmachine marketing, aldus.

related partner content for mobile comes here

Met de snelle opkomst van tablet pc's en geavanceerde smarphones wordt het internet steeds meer mobiel, locaal en sociaal. Kranten, social websites en ook winkels komen met eigen mobiele applicaties. De verwachting is dat zoekmachine marketing daardoor de komende vijf jaar met 20%-30% zal groeien. Dat blijkt uit een zojuist gepubliceerde whitepaper van zoekmachine marketing bureau Indenty.
Google blijft de belangrijkse zoekmachine, concurrerende zoekmachines zullen de nichemarkten opzoeken of zich focussen op punten waarin Google minder resultaat biedt. Bing bijvoorbeeld richt zich op het sociale web, andere tonen alleen gekwalificeerde websites zonder spamresultaten. Het doel van seo verschuift voor steeds meer organisaties van enkel ‘bovenaan staan in Google’ naar het gericht bereiken van de doelgroep en het aantrekken van business.
Local search wint daarbij aan invloed. Juist bij MKB organisaties liggen veel kansen om dit potentieel te benutten, stelt Identity. Er komt steeds meer internetverkeer van smartphones en tablets. Daarom is er ook een groeiend potentieel voor seo gericht op mobiel internet.

Om websites beter onder de aandacht te brengen bij doelgroepen kunnen webmasters gebruik maken van technieken zoals microformats en rdfa. Hiermee kunnen ze ‘betekenis’ aan woorden toevoegen die begrijpelijk zijn voor zoekmachines. Omdat overheden nationaal en op Europees niveau al werken aan striktere regelgeving, is het echter niet ondenkbaar dat sommige gegevens straks niet mogen worden gebruikt ten behoeve van advertising.

De volledige whitepaper Trendanalyse Zoekmachine Marketing 2011 is te downloaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in