Overslaan en naar de inhoud gaan

IVF-reclame Energiek misleidend

De Reclame Code Commissie (RCC) heeft geoordeeld dat een radioreclame van zorgverzekeraar Energiek misleidend is.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de spot ’Altijd verzekerd van de zorg die bij je past, zoals niet drie maar vier IVF-pogingen’ heeft zorgverzekeraar Energiek vrouwen die graag zwanger willen worden op een oneerlijke manier voorgelicht, want de vierde poging wordt maar voor een klein gedeelte vergoed.
Dat stelt de RCC. De codecommissie heeft Energiek gevraagd niet meer op deze manier reclame te maken. Energiek vermeldde in het spotje niet dat voor de vierde IVF-poging een maximale vergoeding geldt van 750 euro. De overige circa 2750 euro moet de patiënt zelf opbrengen. Bij andere zorgverzekeraars worden drie pogingen vergoed.
Op de site klaagden veel vrouwen over de reclame. Volgens een woordvoerder van Energiek is er geenszins de intentie geweest om potentiële klanten op het verkeerde been te zetten. 'Op een onzorgvuldig moment is dit er doorheen geglipt en we nemen de klacht van de commissie serieus. We zullen dit spotje niet meer op deze manier uitzenden.'

related partner content for mobile comes here

Bron: Telegraaf (Arianne Mantel).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in