Menno Kluin naar DDB New York
Hij wordt hier head of art en executive creative director, een nieuwe functie bij het bureau. Het is de eerste creatief die Matt Eastwood, de nieuwe chief creative officer, aantrekt zo meldt Creativity. Kluin deed Miami Ad School waarna hij ging werken bij Saatchi&Saatchi in New York. Daar won hij al direct vele creatieve prijzen, waaronder 8 Leeuwen in Cannes.
Drie jaar geleden maakte hij de overstap naar Y&R waar hij head of art werd en onder meer werkte met de veelbekroonde makers van de Skittles-campagne Scott Vitrone en Ian Reichenthal. Zij vertrokken vorige maand ook bij Y&R. Kluin werkte bij Y&R op klanten als Land Rover, Dell, MTV en VH1 en droeg bij aan de tweede ranking van het bureau bij Agency of the Year in Cannes.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaKluin zegt tegen Creativity over zijn overstap: 'Ik heb heel veel zin te gaan werken met Matt en kan niet wachten te gaan beginnen. Ik ken hem sinds ik student was en heb hem jarenlang als bewonderaar gevolgd. Hij heeft bij DDB Sydney echt topwerk gemaakt en ik was blij dat hij naar New York kwam. Hij doet het op de juiste tijd, met de juiste ervaring en nadat we hadden gepraat wist ik dat dit de kans was die ik moest aangrijpen.' Kluin gaat zich intensief bemoeien met het Launch Pad-programma van DDB, het recent gelanceerde stageprogramma van DDB.
Bekijk hier werk van Menno Kluin op Creatie.nl
En zie hieronder een aantal video's van en over Menno Kluin:
VH1
VH1
MTV Exit
Making of Land Rover met Levi van Veluw:
Interview over interactieve campagnes:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid