Overslaan en naar de inhoud gaan

Menno Kluin naar DDB New York

De Nederlandse art director Menno Kluin maakt de overstap van Y&R New York naar DDB.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij wordt hier head of art en executive creative director, een nieuwe functie bij het bureau. Het is de eerste creatief die Matt Eastwood, de nieuwe chief creative officer, aantrekt zo meldt Creativity. Kluin deed Miami Ad School waarna hij ging werken bij Saatchi&Saatchi in New York. Daar won hij al direct vele creatieve prijzen, waaronder 8 Leeuwen in Cannes.

related partner content for mobile comes here

Drie jaar geleden maakte hij de overstap naar Y&R waar hij head of art werd en onder meer werkte met de veelbekroonde makers van de Skittles-campagne Scott Vitrone en Ian Reichenthal. Zij vertrokken vorige maand ook bij Y&R. Kluin werkte bij Y&R op klanten als Land Rover, Dell, MTV en VH1 en droeg bij aan de tweede ranking van het bureau bij Agency of the Year in Cannes.

Kluin zegt tegen Creativity over zijn overstap: 'Ik heb heel veel zin te gaan werken met Matt en kan niet wachten te gaan beginnen. Ik ken hem sinds ik student was en heb hem jarenlang als bewonderaar gevolgd. Hij heeft bij DDB Sydney echt topwerk gemaakt en ik was blij dat hij naar New York kwam. Hij doet het op de juiste tijd, met de juiste ervaring en nadat we hadden gepraat wist ik dat dit de kans was die ik moest aangrijpen.' Kluin gaat zich intensief bemoeien met het Launch Pad-programma van DDB, het recent gelanceerde stageprogramma van DDB.

Bekijk werk van Menno Kluin op Creatie.nl

En zie hieronder een aantal video's van en over Menno Kluin:
VH1

VH1

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

MTV Exit

Making of Land Rover met Levi van Veluw:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Interview over interactieve campagnes:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in