Reclamebranche somber over economische klimaat
Dat blijkt uit de Monitor reclamebranche vierde kwartaal 2010 van het CBS. In het vierde kwartaal van 2010 is de omzet in de reclamebranche nagenoeg gelijk gebleven ten opzichte van dezelfde periode in 2009. Vorig kwartaal steeg de omzet nog met bijna 3 procent. Dat was de eerste omzetgroei in de reclamebranche in bijna 2 jaar tijd. Over heel 2010 nam de omzet van de reclamebureaus af met 2 procent. In 2009 kromp de omzet nog met ruim 14 procent.
Uit de conjunctuurtest van januari 2011 blijkt dat de ondernemers in de reclamebranche somber gestemd zijn over het economische klimaat. In het vorige kwartaal was er nog sprake van een kleine opleving. Per saldo is het aantal bedrijven dat ongunstig is gestemd twee procent groter dan het aantal dat het economische klimaat als gunstig heeft beoordeeld.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe ondernemers verwachten voor het eerste kwartaal van 2011 een omzetdaling. Per saldo maakt 46 procent van de bedrijven melding hiervan. De prijzen zullen in het eerste kwartaal naar verwachting iets hoger liggen. Ook over de werkgelegenheid is de reclamebranche pessimistisch gestemd. Per saldo voorziet 13 procent van de ondernemers een afname van het personeelsbestand.
Meer cijfers staan zijn hier te vinden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid