Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamebranche somber over economische klimaat

De reclamebranche is licht pessimistisch over het economische klimaat. Voor het eerste kwartaal van 2011 verwachten bureaus een daling van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de Monitor reclamebranche vierde kwartaal 2010 van het CBS. In het vierde kwartaal van 2010 is de omzet in de reclamebranche nagenoeg gelijk gebleven ten opzichte van dezelfde periode in 2009. Vorig kwartaal steeg de omzet nog met bijna 3 procent. Dat was de eerste omzetgroei in de reclamebranche in bijna 2 jaar tijd. Over heel 2010 nam de omzet van de reclamebureaus af met 2 procent. In 2009 kromp de omzet nog met ruim 14 procent.

related partner content for mobile comes here

Uit de conjunctuurtest van januari 2011 blijkt dat de ondernemers in de reclamebranche somber gestemd zijn over het economische klimaat. In het vorige kwartaal was er nog sprake van een kleine opleving. Per saldo is het aantal bedrijven dat ongunstig is gestemd twee procent groter dan het aantal dat het economische klimaat als gunstig heeft beoordeeld.

De ondernemers verwachten voor het eerste kwartaal van 2011 een omzetdaling. Per saldo maakt 46 procent van de bedrijven melding hiervan. De prijzen zullen in het eerste kwartaal naar verwachting iets hoger liggen. Ook over de werkgelegenheid is de reclamebranche pessimistisch gestemd. Per saldo voorziet 13 procent van de ondernemers een afname van het personeelsbestand.

Meer cijfers staan zijn te vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in