Eenderde van de top NL 100 adverteerders niet aanwezig op Facebook


68 procent van de grootste adverteerders in Nederland is volgens het onderzoek vertegenwoordigd op Facebook. Van deze bedrijven maakt slechts 41procent gebruik van op maat gemaakte pagina's om zichzelf beter te profileren. Van de aanwezige bedrijven op Facebook heeft 60 procent een pagina in het Nederlands en heeft slechts 36 procent van deze bedrijven een verkorte Facebook link .
"KPN is een van de grootste adverteerders in Nederland, maar hun Facebook pagina getuigt van weinig sociale vaardigheden," aldus Jop Bröcker, directeur van Yes2web. "De Facebook pagina staat vol met klachten, zonder enige reactie van KPN. Op een dergelijke manier kan je er beter voor kiezen niet op Facebook aanwezig te zijn." Er zijn ook bedrijven die de kracht van Facebook wel ten volste benutten, aldus de onderzoekers. Zo zijn de pagina's van Heineken, Hema, en Douwe Egberts ‘goed ingericht’ en ‘gaan zij de interactie aan met hun doelgroep’. Het is volgens de onderzoekers dan ook niet toevallig dat zij een top 10-notering innemen als het gaat om aantal fans.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet onderzoek is door Yes2web in de laatste week van februari 2011 uitgevoerd. Alle Facebook-pagina's van de honderd grootste adverteerders in Nederland zijn uitgebreid onderzocht op een tiental vooraf vastgestelde kenmerken. De doelstelling was het opzetten van een benchmark voor de inzet van Facebook onder de grootste adverteerders in Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid