Overslaan en naar de inhoud gaan

SP weer in de prijzen

Na de Nederlandse Designprijs 2006 in de categorie Huisstijlen won het Amsterdamse ontwerpbureau Thonik eerder deze week ook de Nederlandse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

"Veelzijdig en toch eenduidig", zo kenmerkte de jury de nieuwe huisstijl van de SP. "En humor en rood, erg veel rood, waardoor ook het rood onderscheidend is." De jury vindt dat de eer van de bekroning toekomt aan de ontwerper, ontwerpbureau Thonik, maar ook aan de opdrachtgever omdat "een goede huisstijl alleen tot stand komt in samenwerking met en met inbreng van beide partijen".

related partner content for mobile comes here

Naast de onderscheiding voor de huisstijl van de SP ontving Thonik nog een eervolle vermelding voor de huisstijl van Theater Bellevue.?Ook Irma Boom Office werd twee keer onderscheiden met eervolle vermeldingen voor de huisstijlen van KCAP Architects & Planners en van Koninklijke Tichelaar Makkum. Daarnaast werden uit het totaal van 137 inzendingen nog drie andere huisstijlen en een merk met een eervolle vermelding bekroond. Dit waren de huisstijlen van drukkerij robstolk (ontwerp van Marieke Zwartenkot), Restaurant Waterfront (ontwerp Anker x Strijbos), de eigen huisstijl van ontwerpbureau Zuiderlicht en het merk Tampopo (opdracht Multi-MR/C, ontwerp Studio Laucke).

De Nederlandse huisstijlprijs wordt tweejaarlijks georganiseerd door de Grafische Cultuurstichting en werd afgelopen dinsdag uitgereikt.

Download de PDF met alle eervolle vermeldingen en de winnaar:?;" title="NH07.pdf&;">Grafische Cultuurstichting

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in