Overslaan en naar de inhoud gaan

ING en ABN Amro in mondiale merkenlijst

Twee Nederlandse merken zijn vertegenwoordigd in de vandaag gepubliceerde jaarlijkse ranglijst van Millward Brown, Brandz Global Top 100…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ING staat op de 53e plaats en ABN Amro staat op 95. het zou voor ABN Amro meteen de laatste keer kunnen zijn, mocht de fusie met Barclays doorgaan. Daarmee zou de merknaam verdwijnen. De merkwaarde van ABN Amro wijkt overigens nauwelijks af van die van Barclays (6,6 miljard dollar).
Google voert de lijst aan en onttroont daarmee Microsoft. Dat concern staat nu derde, nog achter General Electric. Google is 66,4 miljard dollar waard, General Electric 61,9 en Microsoft 55 miljard.
Coca-Cola is vierde en China Mobile staat vijfde. Andere top-10 bedrijven zijn Wal-Mart, Citi, IBM en Toyota.

related partner content for mobile comes here

De Global Top 100 wordt bepaald door de dollarwaarde van merken, gebaseerd op financiële cijfers (Bloomberg) en de brand performance (op basis van doelgroepenonderzoek). Het is de tweede keer dat onderzoeksbureau Millward Brown de Brandz Top100 samenstelt.
Zie ook .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in