ING en ABN Amro in mondiale merkenlijst
ING staat op de 53e plaats en ABN Amro staat op 95. het zou voor ABN Amro meteen de laatste keer kunnen zijn, mocht de fusie met Barclays doorgaan. Daarmee zou de merknaam verdwijnen. De merkwaarde van ABN Amro wijkt overigens nauwelijks af van die van Barclays (6,6 miljard dollar).
Google voert de lijst aan en onttroont daarmee Microsoft. Dat concern staat nu derde, nog achter General Electric. Google is 66,4 miljard dollar waard, General Electric 61,9 en Microsoft 55 miljard.
Coca-Cola is vierde en China Mobile staat vijfde. Andere top-10 bedrijven zijn Wal-Mart, Citi, IBM en Toyota.
De Global Top 100 wordt bepaald door de dollarwaarde van merken, gebaseerd op financiële cijfers (Bloomberg) en de brand performance (op basis van doelgroepenonderzoek). Het is de tweede keer dat onderzoeksbureau Millward Brown de Brandz Top100 samenstelt.
Zie ook Adoblog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid