Overslaan en naar de inhoud gaan

Schiphol & KLM ‘sociaalste’ vliegveld & -maatschappij

KLM en Amsterdam Airport Schiphol zijn gisteren tijdens het ‘Eye For Travel’-event in het Amsterdamse Mövenpick Hotel uitgeroepen tot…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Drie jaar geleden is Schiphol begonnen met het benaderen en gebruiken van sociale media. Sinds januari 2011 worden Facebook, Twitter en YouTube intensief gebruikt om de reizigersbeleving te optimaliseren, aldus Schiphols bureau Red Urban.

related partner content for mobile comes here

De jury over de inzet van sociale media door Schiphol:
“While most airports are slow to catch on with social media, Schiphol has clearly demonstrated leadership in this space. Through unique emotionally engaging initiatives, they understand that building brand preference requires a long- term relationship with travellers. It has been a steady journey for the airport to become the best in the world on social media in 2013.”

KLM werd uitgeroepen tot beste luchtvaartmaatschappij als het gaat om de inzet van sociale media.

De jury:
“KLM is one of the top socially devoted companies in the world. They have clearly thought through their social media strategy and link performance back to business goals. What’s extraordinary is the diverse range of initiatives they can deliver, many of which are ground-breaking, like the Must See Map. They are truly a ‘social’ business, having fully woven social elements into their business strategy better than anyone else in the airline business.”

De prijs is een initiatief van internationaal luchtvaartmarketingbureau

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in