Overslaan en naar de inhoud gaan

Column Frank Quix: 'Blauwe doos'

Een paar weken geleden bestelde ik online iets bij Coolblue. Eerlijk is eerlijk: ze winnen steeds vaker mijn gunst. Waarom? Simpel: ik word…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Niet eens zozeer vanwege de websites, maar vanwege de mensen erachter. En dan bedoel ik niet Pieter (Zwart) en niet Nick (Lenten), maar de productspecialisten en de mensen van het contactcentrum: de echte ‘Coolbluers’ dus.

related partner content for mobile comes here

Een dag na mijn bestelling, blijkt mijn pakket niet aangekomen. Ik stuur een mailtje en even later krijg ik al een belletje: wat is er aan de hand? De oorzaak van het probleem wordt uitgezocht en binnen vijf minuten krijg ik al te horen dat de vrolijke vriend van de bezorging helaas andere plannen heeft voor vandaag. Jammer, ik zal dus nog een dagje geduld moeten hebben.

De volgende dag ontvang ik mijn pakket, keurig volgens afspraak. Maar: het is niet wat ik wilde hebben. Laten de Coolbluers me nu dan toch in de steek? Na een telefoontje blijkt dat ik zelf de fout heb gemaakt. Mijn voorkeursproduct was niet meer leverbaar en mij werd in plaats daarvan een alternatief product aangeboden. Ik heb niet goed opgelet en het product gekocht. Hoewel deze fout toch vooral aan mijzelf te wijten is, geeft de medewerker niet mij de schuld, maar verontschuldigt zich voor het feit dat dit niet duidelijk is gecommuniceerd.

Een dag later ontvang ik een mailtje van de productspecialist Team IT, genaamd Ivo. Hij heeft voor me gezocht en helaas is mijn gewenste product niet meer verkrijgbaar, ook niet meer bij andere websites. Wel heeft hij een vergelijkbaar product gevonden, van een andere leverancier. Dit zit nog niet in het assortiment van Coolblue, maar hij wil het wel voor me bestellen. Vier dagen later komt er weer een blauwe doos, met mijn gewenste product. En mét een vriendelijke groet van Ivo.

Daar word ik nou blij van.

Frank Quix is managing director bij retailonderzoeksbureau Q&A Research & Consultancy-directeur.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in