Overslaan en naar de inhoud gaan

René Repko naar Action

René Repko treedt per 14 maart in dienst als marketing directeur bij retailketen Action.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Repko, onder meer ex-Hema, ex-Sligro en op dit moment werkzaam (tot half februari) bij Rituals, maakt per 14 maart de overstap naar Action, de discount-retailketen met inmiddels 655 winkels in zes landen.

related partner content for mobile comes here

Winkels
Als marketing directeur wordt hij niet alleen verantwoordelijk voor de marketing van de winkels in Nederland (341 filialen), maar ook voor de verdere expansie naar het buitenland. Action heeft tot nu toe ook winkels geopend in Frankrijk (120), België (116), Duitsland (76) Luxemburg (1) en Oostenrijk (1).

Professionaliteit
Repko: ‘Action is zeer succesvol en groeit vanaf het moment van oprichting ontzettend hard. Het idee is dat de diverse marketingcompetenties binnen het concern op dit moment van een groter belang worden. Er moet wat professionaliteit bij.’

Lage prijzen
Er is volgens Repko geen enkel gevaar dat Action met zijn komst het eigen DNA gaat verloochenen. ‘Action staat bekend als discounter, een winkel met lage prijzen. Dat blijft zo.’

Expansie
Action is vanaf 2011 onder leiding van Ronald van der Mark ontzettend hard gegroeid. Van der Mark werd vorig jaar september (ex-Albert Heijn). Repko stelt vast dat de grote groei nu vooral uit het buitenland kan komen. Het zwaartepunt ligt voorlopig op Duitsland en Frankrijk. Repko: ‘Voordat je die landen op een goede manier gecovered hebt, ben je nog wel even bezig.’

Machine
Repko zegt met heel veel plezier terug te kijken op zijn tijd bij Rituals. Repko: ‘De afspraak was dat het op interim basis was, maar dat is wat langer geworden.’ Repko hield zich ongeveer twee jaar bezig bij Rituals, vooral met CRM, E-commerce, influencer marketing, campagnes, social media en het versterken van het marketingteam. Repko: ‘Het is gaaf om onderdeel te zijn van zo’n snel groeiende machine. Ik vond het fijn om daar een bijdrage aan te mogen leveren.’

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in