Overslaan en naar de inhoud gaan

'Verzekeraars niet duidelijk genoeg over voorwaarden'

Verzekeraars moeten duidelijker worden over de voorwaarden die zij stellen in hun polissen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dat blijkt uit het donderdag gepubliceerde jaarlijkse consumentenonderzoek dat het Verbond van Verzekeraars voor de verzekeringssector laat uitvoeren.

related partner content for mobile comes here

Duidelijkheid over wat wel of niet is gedekt in een polis komt daaruit naar voren als belangrijkste verbeterpunt voor verzekeraars. Een derde van de ondervraagden vindt dat verbetering hier noodzakelijk is. Bijna 30 procent vindt dat de taal in polissen, brieven en op de website begrijpelijker moet worden gemaakt. Bij het thema &;duidelijkheid&; is het gat tussen het belang dat polishouders hieraan hechten en de mate waarin ze hun verzekeraar waarderen ook het grootst.

Over het algemeen werd het beeld over verzekeraars iets positiever. 56 procent van de 1022 ondervraagden liet weten een overwegend positief gevoel te hebben over de bedrijven, tegen 54 procent in 2014. In 2004 gold dit echter nog voor 80 procent van de consumenten.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in