Overslaan en naar de inhoud gaan

ReclameArsenaal lanceert 'Digitale Gids'

Donderdag wordt door het ReclameArsenaal de databank Digitale Gids Reclamecollecties Nederland gelanceerd op een bijeenkomst in het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De gids is te raadplegen op de en is een wegwijzer naar historisch reclamemateriaal in ruim 80 bedrijven, musea, instituten en archieven in heel Nederland. Naast de digitale gids zullen ook een gedrukte editie van 176 pagina's en de nieuwe website van het ReclameArsenaal worden gepresenteerd.

related partner content for mobile comes here

Met de Digitale Gids Reclamecollecties Nederland wordt voor het eersthet bjzondere erfgoed van de Nederlandse reclame in kaart gebracht. In totaal gaat het daarbij om meer dan 650.000 items en ruim 300 meter reclamemateriaal uit de periode 1870-heden: van een verpakking van Sunlight-zeep tot een affiche van de kraakbeweging en van een reclamefilmpje voor Unox tot de eerste dagbladadvertentie in kleurendruk. Het materiaal bevindt zich onder meer bij het ReclameArsenaal, Heineken, Unilever, Philips, het Spoorwegmuseum, Gemeentearchief Rotterdam en het Nationaal Luchtvaartmuseum Aviodome.

Het project Digitale Gids Reclamecollecties Nederland is mogelijkgemaakt door financiële steun van de VSB-fonds, de Mondriaan Stichting, het K.F. Heinfonds, Publex en Sony. De gids kwam tot stand in nauwe samenwerking met het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis in Amsterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in