ReclameArsenaal lanceert 'Digitale Gids'
De gids is te raadplegen op de website van het ReclameArsenaal en is een wegwijzer naar historisch reclamemateriaal in ruim 80 bedrijven, musea, instituten en archieven in heel Nederland. Naast de digitale gids zullen ook een gedrukte editie van 176 pagina's en de nieuwe website van het ReclameArsenaal worden gepresenteerd.
Met de Digitale Gids Reclamecollecties Nederland wordt voor het eersthet bjzondere erfgoed van de Nederlandse reclame in kaart gebracht. In totaal gaat het daarbij om meer dan 650.000 items en ruim 300 meter reclamemateriaal uit de periode 1870-heden: van een verpakking van Sunlight-zeep tot een affiche van de kraakbeweging en van een reclamefilmpje voor Unox tot de eerste dagbladadvertentie in kleurendruk. Het materiaal bevindt zich onder meer bij het ReclameArsenaal, Heineken, Unilever, Philips, het Spoorwegmuseum, Gemeentearchief Rotterdam en het Nationaal Luchtvaartmuseum Aviodome.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet project Digitale Gids Reclamecollecties Nederland is mogelijkgemaakt door financiële steun van de VSB-fonds, de Mondriaan Stichting, het K.F. Heinfonds, Publex en Sony. De gids kwam tot stand in nauwe samenwerking met het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis in Amsterdam.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid