Overslaan en naar de inhoud gaan

Snelle reactie van Mitsubishi

Mitsubishi had een compleet pr-programma klaarliggen toen de Amerikaanse consumentenbond aankondigde dat er veiligheidsproblemen waren met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mitsubishi Motor Sales of America kreeg vooraf inzage in het belastende rapport van Consumers Union (CU) en kon zo alvast filmmateriaal produceren met tests waaruit blijkt dat het voertuig veilig zou zijn. Verder legde Mitsubishi-directeur Pierre Gagnon een verklaring af en was hij aanwezig op een persconferentie, die op dezelfde dag werd gehouden dat de CU het rapport bekendmaakte.

related partner content for mobile comes here

In deze communicatie bestrijdt de autoproducent de waarde van de CU-tests. Bovendien zijn er geen meldingen geweest van problemen met Montero-auto's op de weg. In een volgende pr-stap zal Mitsubishi hun Amerikaanse klanten verzekeren dat het voertuig veilig is. Ook dealers zullen worden benaderd.

Net als Mitsubishi had Bridgestone/Firestone vorig jaar Fleishman ingehuurd, maar het pr-bureau liet de bandenproducent vallen, omdat deze geen actieve reactie wilde geven op de schandalen rond de teruggehaalde Ford Explorer. Volgens ingewijden heeft Fleishman nu een cliënt die veel sneller wil inspelen op beschuldigingen. (bron: PRWeek US)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in