
Mitsubishi Motor Sales of America kreeg vooraf inzage in het belastende rapport van Consumers Union (CU) en kon zo alvast filmmateriaal produceren met tests waaruit blijkt dat het voertuig veilig zou zijn. Verder legde Mitsubishi-directeur Pierre Gagnon een verklaring af en was hij aanwezig op een persconferentie, die op dezelfde dag werd gehouden dat de CU het rapport bekendmaakte.
In deze communicatie bestrijdt de autoproducent de waarde van de CU-tests. Bovendien zijn er geen meldingen geweest van problemen met Montero-auto's op de weg. In een volgende pr-stap zal Mitsubishi hun Amerikaanse klanten verzekeren dat het voertuig veilig is. Ook dealers zullen worden benaderd.
Vacatures
Adviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBNet als Mitsubishi had Bridgestone/Firestone vorig jaar Fleishman ingehuurd, maar het pr-bureau liet de bandenproducent vallen, omdat deze geen actieve reactie wilde geven op de schandalen rond de teruggehaalde Ford Explorer. Volgens ingewijden heeft Fleishman nu een cliënt die veel sneller wil inspelen op beschuldigingen. (bron: PRWeek US)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee