MG Rover en Land Rover weg bij Ubachs Wisbrun
Ford-dochter Land Rover gaat wereldwijd naar Young & Rubicam (moeder WPP behandelt Ford wereldwijd). De themareclame voor MG Rover, zoals Rover en MG heten sinds BMW de merken vorig jaar verkocht aan de Britse investeringsgroep Phoenix, wordt voortaan centraal voor Europa door M&C Saatchi in Londen gemaakt. Mini, een submerk van BMW, ging al eerder weg bij Ubachs Wisbrun en werd gestald bij PPGH/JWT. Ubachs Wisbrun, dat de Britse merken in 1997 als een van zijn startklanten aantrok, won deze week nog een Zilveren Leeuw in Cannes voor de Land Rover-advertentie 'Geduld, geduld'.
Volgens Ralph Wisbrun van Ubachs Wisbrun betreuren MG Rover in Vianen en Land Rover in Beesd het gedwongen vertrek evenzeer als hij en zijn collega's zelf. "Het is treurig, maar het gebeurt." "Heel jammer", vindt marketing manager Guido Pot van Land Rover Nederland. "Helaas voor ons dat er voor Ubachs Wisbrun geen ruimte meer is. We maken ons geen zorgen over wat PMSvW/Y&R kan, maar als dit internationaal niet aan de orde was, had geen haar op mijn hoofd eraan gedacht om weg te gaan bij Ubachs Wisbrun."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid