Overslaan en naar de inhoud gaan

Nadelen aan virtueel communiceren

De effectiviteit van zogenaamde 'virtuele teams' laat vaak nog te wensen over. Volgens Twynstra Work Innovation is efficiënt gebruik van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In samenwerking met Twynstra Gudde Management Consultants en de Katholieke Universiteit Nijmegen onderzocht het bedrijf tien organisaties die met virtuele teams werken, zoals Ahold, Heineken, Unilever, Philips, Boeing, Shell en Oracle. Virtuele teams communiceren vooral door middel van informatie- en communicatietechnologie, maar deze technologie elimineert vrijwel alle toevallige en spontane communicatie tussen teamleden, aldus de onderzoekers. Bovendien blijkt het creëren van vertrouwen in een teamcultuur moeilijk te verwezenlijken zijn. Daarvoor blijven face-to-face bijeenkomsten essentieel.

related partner content for mobile comes here

In de tweede helft van 2001 zal een publicatie verschijnen naar aanleiding van het van Twynstra Work Innovation.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in