Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland in topdrie filmshortlist Cannes

Op het 48ste International Advertising Festival in Cannes zijn de nominaties voor de shortlist Film bekend. Van de 547 nominaties…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

TBWA/Campaign Company en 180 voeren het vaderlandse klassement aan met elk 7 nominaties, gevolgd door Result DDB (5), Bates, Lowe Lintas en PMSvW/Y&R (elk 2) en FHV/BBDO, Grey, Neboko en Ubachs Wisbrun (elk 1).

related partner content for mobile comes here

De verantwoordelijke Nederlandse productiemaatschappijen

zijn hazazaH (4x genomineerd), Bonkers (ook 4x, waaronder een co-productie

met RSA Films), Czar.nl en Schiettent (3x), Cellusion (2x) en CCCP.Com,

Donkey Shots, Jonkers Hofstee Film, Ocean View en Vos Film ieder 1 keer.

(Een commercial van KesselsKramer is eveneens genomineerd, maar ingestuurd

door productiemaatschappij Great Guns, en dus mededingend voor Engeland.)

Het totale aantal commercials dat werd beoordeeld door een internationale

jury onder leiding van Bob Isherwood, creative director van Saatchi &

Saatchi Worldwide, bedroeg 6117 (in 2000: 5757). Daarvan kwamen er 179 uit

Nederland, 30 minder dan vorig jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in