Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeer moet dozen verkopen

‘De marketeer als de deskundige, die de hele dag in een kamer nadenkt over de consument en mooie campagnes maakt, is een droombeeld.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

CRM is voor fmcg nog in de ontwikkelingsfase, meent Krielen. ‘Met zakjes jus en potjes oploskoffie is het voor Nestlé wat minder relevant. Het is nog altijd goedkoper om via de massamedia te communiceren dan relaties te bouwen via directe CRM-modules. We moeten nog leren om te gaan met databases en datamining.’CRM ziet hij dan ook niet als panacee, maar als bruikbaar vehikel. Out of home is volgens Krielen de grootste driver of change in marketing. Nog maar zo’n vijf jaar geleden gingen mensen aan het eind van hun loopbaan de foodservice in. Nu is het motto bij Nestlé: anywhere, anytime, anyhow bij de consument zijn. Het is een markt met nog weinig grote namen en stormachtige ontwikkelingen.

related partner content for mobile comes here

De hedendaagse marketeer wordt geleefd, aldus Krielen. In een kamer zitten en mooie proposities bedenken is er niet bij; als de omzet achterblijft moet er wat gebeuren. ‘Actie, reactie, actie. Veel activiteiten verstevigen het merk niet, maar moeten gewoon de omzet opkrikken.’ Zijn advies: marketeers moeten zich met marketing bezighouden. ‘Hij moet weten: waar is mijn brand nu? Wat zijn de omstandigheden? Waar wil ik naar toe en weke weg moet ik voglen? Dat is zijn primaire verantwoordelijkheid.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in