Overslaan en naar de inhoud gaan

Randstad werft met QR-tags

Randstad ontwikkelde samen met studenten van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) een mobiel wervingskanaal.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met speciale jobtags die gebruik maken van een barcode techniek, de zogeheten QR-tag, konden vacatures van Randstad via een link op de mobiele telefoon gevonden worden. Studenten van het MediaLAB van de HvA en medewerkers van de afdeling Internet en Social Media van Randstad hebben het pilot-project samen opgezet en uitgevoerd.

related partner content for mobile comes here

QR is een tweedimensionale barcode die door de camera van een mobiele telefoon gescand kan worden. De barcode is gekoppeld aan een vacature die online staat. Door de barcode te scannen, krijg je de vacature te zien via de internetbrowser van je telefoon. Gedurende het inmiddels afgeronde project konden studenten de vacatures bekijken en direct solliciteren via de mobiele telefoon.

In meerdere gebouwen van de HvA is met diverse media-uitingen aandacht gevraagd voor de jobtags. De Hogeschool van Amsterdam had voor de co-creatipilot ruimte ter beschikking gesteld, zodat studenten de promotionele activiteiten konden uitwerken en testen. De QR-barcodes werden via flyers en posters onder de aandacht gebracht van de ongeveer 5000 studenten. Verder waren de tags ook te zien op de elektronische collegeborden en op placemats in de kantine.

Marc Feitsma, manager internet en social media bij Randstad: ‘Het samen met studenten bedenken en uitvoeren van dit concept is ons zeer goed bevallen. In totaal is in drie maanden tijd de Randstad-tag zo’n 900 keer gelezen en hebben er bijna 300 registraties plaatsgevonden. Hiermee is een strategische basis gelegd voor het verder ontwikkelen van dit mobiele kanaal. De co-creatie met studenten heeft al geleid tot vervolgplannen om nieuwe services toe te voegen aan het mobiele kanaal. Randstad gaat in de toekomst meer gebruik maken van co-creatie bijvoorbeeld op het gebied van internet.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in