Randstad werft met QR-tags
Met speciale jobtags die gebruik maken van een barcode techniek, de zogeheten QR-tag, konden vacatures van Randstad via een link op de mobiele telefoon gevonden worden. Studenten van het MediaLAB van de HvA en medewerkers van de afdeling Internet en Social Media van Randstad hebben het pilot-project samen opgezet en uitgevoerd.
QR is een tweedimensionale barcode die door de camera van een mobiele telefoon gescand kan worden. De barcode is gekoppeld aan een vacature die online staat. Door de barcode te scannen, krijg je de vacature te zien via de internetbrowser van je telefoon. Gedurende het inmiddels afgeronde project konden studenten de vacatures bekijken en direct solliciteren via de mobiele telefoon.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaIn meerdere gebouwen van de HvA is met diverse media-uitingen aandacht gevraagd voor de jobtags. De Hogeschool van Amsterdam had voor de co-creatipilot ruimte ter beschikking gesteld, zodat studenten de promotionele activiteiten konden uitwerken en testen. De QR-barcodes werden via flyers en posters onder de aandacht gebracht van de ongeveer 5000 studenten. Verder waren de tags ook te zien op de elektronische collegeborden en op placemats in de kantine.
Marc Feitsma, manager internet en social media bij Randstad: ‘Het samen met studenten bedenken en uitvoeren van dit concept is ons zeer goed bevallen. In totaal is in drie maanden tijd de Randstad-tag zo’n 900 keer gelezen en hebben er bijna 300 registraties plaatsgevonden. Hiermee is een strategische basis gelegd voor het verder ontwikkelen van dit mobiele kanaal. De co-creatie met studenten heeft al geleid tot vervolgplannen om nieuwe services toe te voegen aan het mobiele kanaal. Randstad gaat in de toekomst meer gebruik maken van co-creatie bijvoorbeeld op het gebied van internet.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid