Overslaan en naar de inhoud gaan

Promotie Amsterdam moet beter

Door het ontbreken van een goed marketing- en promotiebeleid is de positie van Amsterdam onder druk komen te staan. De concurrentie,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat bleek afgelopen maandag in Amsterdam bij de presentatie van het rapport 'Kiezen voor Amsterdam', waarbij verantwoordelijk wethouder Geert Dales voorstellen deed om de promotie van de Nederlandse hoofdstad te verbeteren.

related partner content for mobile comes here

Amsterdam krijgt hiervoor een nieuwe stichting getiteld ‘Partners van Amsterdam’ waarin onder meer gemeente, Amsterdam Tourist Board (ATB) en het Amsterdams Uitburo samenwerken.

De stichting staat onder voorzitterschap van burgemeester Cohen en het dagelijks bestuur ervan onder leiding van Dales.

Volgens de gemeente ontbeert het de stad aan visie en regie op het gebied van marketing en ging de stadspromotie gebukt onder versnippering. Door te werken met denieuwe stichting wordt een lange termijnvisie uitgedragen die moet zorgen voor versterking van de positie van Amsterdam, aldus Dales.

Het Parool is iets minder enthousiast. De Amsterdamse krant schreef over de prioriteiten die zullen worden gesteld: “(…) dan wordt Amsterdam – heel verrassend – de stad van grachten en cultuur, van kennis, van zaken en wonen. (…) En dat alles krijgen we voor slechts anderhalf miljoen euro per jaar.”?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in