Cannes: Nederland 13 keer op shortlist Print


Dertien uitingen uit vijf campagnes van vijf verschillende bureaus werden genomineerd: de Sire-campagne ‘Kinderboek’ bestaande uit vijf advertenties gemaakt door Lowe in de categorie Public Awareness Messages; twee Volkswagen/Pon-advertenties ‘Jaarlijkse bbq’ en ‘tweejaarlijkse picknick’ van Result DDB in de categorie Cars; twee advertenties voor Discovery Channel ‘Stonehenge’ en ‘Tornado’ van TBWANeboko Campaign in de categorie Publications & Media; en de uiting die Saatchi & Saatchi Amstelveen maakte op het Lichtlint van het Amsterdamse Museumplein in het kader van het Internationale Documentaire Filmfestival. Tot slot werden ook nog drie advertenties die KesselsKramer maakte voor Diesel genomineerd, maar daarvan is officieel Diesel Vicenza de afzender.
Op de shortlist van de Cyber Lions staan drie Nederlandse inzendingen, twee daarvan zijn afkomstig van in Amsterdam gevestigde internationale bureaus: 180 werd genomineerd in de categorie Fast Moving Consumer Goods voor zijn Dr. Pepper-website ‘Pepper me’; Wieden + Kennedy kreeg een nominatie voor zijn online ‘Multi-console Game’ van klant EA Sports in de categorie Sports, Entertainment & Leisure; en het Utrechtse .bone tenslotte werd in de categorie Computing & Telecommunications genomineerd voor zijn portal MSN.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid