Overslaan en naar de inhoud gaan

Porsches topprestatie

De kleinste onafhankelijke autofabrikant ter wereld, Porsche, is ook het meest winstgevend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 1993 waren Porsches autoverkopen gekelderd naar nauwelijks 12.000 stuks, en de automaker boekte een verlies van ruim €120 miljoen. Vandaag ligt Porsches afzet rond de 77.000 stuks, een stijging van 540 procent in 11 jaar, en de winst van ongeveer een miljard euro is vrijwel gelijk aan de totale jaaromzet 1993. Hoe bereikte het bedrijf deze indrukwekkende ommekeer? Bovenal door het optimaliseren van productieprocessen en –kosten, het opschonen van de productportfolio en de verbreding met de Boxster en Cayenne-series, en een juiste prijspositionering in de markt. Daarbij wist het bedrijf bij de 911 met een geslaagde variantenstrategie de business te vergroten. Tegelijkertijd werd een internationaal verkoopoffensief gestart, waardoor de export steeg van 65 procent naar 85 procent. En met een gecentraliseerd merkbeleid ten slotte, dat tot aan de bouwkundige presentatie gaat, werd bovendien een eenduidig merkoptreden, een merkwereld voor de nieuwe producten gecreëerd.

related partner content for mobile comes here

Bron: Absatzwirtschaftt

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in