Overslaan en naar de inhoud gaan

Klacht tegen Versatel-campagne

Er is bij de Reclame Code Commissie een klacht ingediend tegen de nieuwe Versatel-commercial waarin Feyenoord scoort met behulp van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de tv-spot helpt de hand van God een schot van een Feyenoorder dat over het doel dreigt te gaan, toch in het doel. Daarbij geeft ex-voetbalcommentator Hugo Walker aan hoe dat ‘in Godsnaam mogelijk is’. De spot lijkt een verwijzing naar een doelpunt van Maradonna op het WK in 1986. Hij scoorde toen met zijn hand en zei dat dit ‘de hand van God’ was.

related partner content for mobile comes here

De klager vindt ‘als oprecht christen’ de Versatel-commercial smakeloos en beledigend voor christen en mensen met een andere religie die ook in een God geloven. Dat Walker zegt ‘Hoe is het in Gods naam mogelijk?’, noemt hij ‘ongepast en godslasterlijk’. Tenslotte wordt gezegd ‘dat de hand Of God nog niet in het keuzemenu zit’. De klager zegt dat hiermee wordt gesuggereerd dat God geen wonderen zou kunnen doen en vindt dat zijn christelijke geloof hiermee ‘zeer belachelijk’ wordt gemaakt.

De klager wil ook de Bond tegen het Vloeken en andere christenen proberen te mobiliseren om de spot van de buis te krijgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in