Overslaan en naar de inhoud gaan

Politieke B-merken

Het wordt lente en ik ben er blij om. Ik ben het krabben beu, en die altijd opgewekte Peter Timofeef ook. Het is heerlijk om de lente te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tel daarbij op dat het kabinet is gevallen en de lucht klaart nog verder op. Minder wordt het niet, hoorde ik iemand zeggen en ik denk dat hij gelijk heeft. Ik heb weinig op met politiek en merkte zelfs dat ik in een pittig gesprek laatst het woord ‘politiek’ als scheldwoord gebruikte.
Ik doelde op iemand die nauwelijks keuzes maakte en als hij ze eindelijk maakt, dan maakt hij ze vanuit schuld of schaamte en niet vanuit kracht. Iemand die om de hete brei heen draait.

related partner content for mobile comes here

Vandaag wordt de gang naar de stembus gemaakt. En ik maak me zorgen. Ik maak me zorgen om de kiezer. Wat valt er nou te kiezen? Het niveau van bestuur op landelijk niveau is erbarmelijk, om over de lokale overheden maar te zwijgen. Hoe kan ik (middels de stemwijzer) nu beslissen of er een zwembad aan de Molenweg moet komen? Ik wist niet eens dat er plannen waren voor een zwembad. Hoeveel gaat dat kreng kosten en ga ik er gebruik van maken? Waar is de Molenweg en waar gaat dit eigenlijk over?
Er staat veel te weinig informatie om een goede keuze te maken, maar de PvdA is voor en de VVD is tegen. Omdat we niet weten wat het kost (en oplevert) kiezen we maar wat en grijpen we vooral terug naar het erbarmelijke niveau van de landelijke politiek. Laatst kreeg ik een rode roos met doorntjes in mijn hand en wensten ze me veel wijsheid bij het stemmen. Wat een rare middelenkeuze … op een koud, natgeregend plein een roos geven!

Ik lees net dat de PVV zijn 'merk' heeft laten registreren. Het CDA en de VVD en zelfs de weinig commerciële PvdA zijn al bekenden in het merkenregister. Dit vooral om misbruik tegen te gaan. Tja… voor merken kies je bewust. Daar heb je vertrouwen in en daar heb je meer geld voor over.
Ik zie onze politieke partijen niet als A-merken maar als B-merken. In mijn optiek heeft een politiek A-merk een plan. Een plan dat Nederland sterker maakt. Dat keuzes durft te maken wie we zijn en wie we willen zijn. Dat het land bestuurt als een groot bedrijf. Dit omdat het individu ondergeschikt is aan het doel. Wat is het doel van dit land? Als iemand die vraag voor me beantwoordt, heeft ie mijn stem.
Ach het is lente…

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in