Philips Living Colors topintroductie 2007


Gillette Fusion eindigde op een tweede plek met 14 procent, gevolgd door Chocomel Hot van Friesland Foods en Rabo Mobiel, beide met 10 procent. In totaal gaven 635 websitebezoekers hun stem. Martijn van Gurp, marketingdirecteur Consumer Lamps Europe, is blij met de eerste plek: ‘Mooi dat we gewonnen hebben, ook omdat er een paar professionele introducties op de lijst stonden.’ Van Gurp zegt tot nu toe tevreden te zijn over de verkoop. Zijn er nog learnings sinds de start van de introductie? ‘Ja, we zien dat het product breder aanslaat dan we getarged hebben. In het begin richtten we ons toch vooral op de vrouwelijke doelgroep. Zij lopen wat betreft home decoration toch voorop op mannen en nemen hier de beslissingen in, zo kwam eerder uit onderzoek naar voren. Maar mannen blijken nu ook geïnteresseerd en dan met name in de combinatie licht en techniek.’ In 2008 wordt het concept langzaam uitgerold in Europa. En sinds kort ligt er ook een zwarte uitvoering in de etalages van de Bijenkorf. Van Gurp: ‘Ja, dat is een iets ander designconcept en wordt ook positief ontvangen. We willen de lamp volgend jaar verder uitrollen in diverse markten. Stap voor stap, het wordt geen ‘hit and run'. Ik wil aan de categorie bouwen.’
De volledige uitslag vindt u hier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid