Overslaan en naar de inhoud gaan

Merk mag niet worden overgelaten aan de consument

Belgische merkexperts twijfelen aan het belang van de aanwezigheid van een merk in de virtuele wereld zoals Second Life. 53 procent is niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een onderzoek van het Vlerick Brand Management Centre onder ruim honderd Belgische merkexperts, naar aanleiding van zijn vijfjarige bestaan.

related partner content for mobile comes here

Volgens 71 procent van de ondervraagden is een merk zeer rekbaar en kan het makkelijk onder verschillende gedaantes op de markt komen, zolang de essentie maar herkenbaar blijft.

Drie op de vier experts vinden dat het merk voor een bedrijf de belangrijkste tool is. Volgens de meeste respondenten zijn bedrijven zich steeds meer bewust van de impact van het merk op de arbeidsmarkt. Maar een even grote meerderheid vindt dat bedrijven het belang van internal branding, een sterke merkbeleving in het bedrijf, nog onderschatten.

Lokale merken worden in de naaste toekomst sterker en globale merken verliezen aan kracht. Dat denkt ruim tweederde van de ondervraagden.

Slechts 23 procent gelooft nog in het succes van leeftijdsmerken zoals jongeren- of seniorenmerken.

Merkinnovaties worden door 54 procent van de experts beschouwd als de belangrijkste driver van merktrouw. Sterke merken staan of vallen bij hun innovatiekracht. Toch meent 67 procent van de ondervraagden dat de innovatievoorsprong ten opzichte van private labels kleiner wordt.

Dat is ook de reden waarom design in de toekomst belangrijker wordt om zich te onderscheiden van andere merken. Pure product- en technologische innovaties zullen niet meer volstaan, denk de Belgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in