Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips heeft het moeilijk, maar campagne gaat door

Philips signaleert in het tweede kwartaal een zwakkere vraag in de consumentenmarkten, vooral in Europa.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hierdoor worden volgens topman Gerard Kleisterlee de groeiambities van het Nederlandse concern op korte termijn verstoord.

related partner content for mobile comes here

Deze ontwikkeling weerhoudt het concern er echter niet van door te gaan met de . In het tweede kwartaal investeert Philips hier circa 75 miljoen euro in.

Dat heeft Philips woensdag bekendgemaakt, voorafgaande aan een analistenbijeenkomst.

De divisies die het meest onder de zwakke consumentenvraag lijden, zijn Huishoudelijke Apparaten en Consumentenelektronica.

Toevallig (?) wordt de huishoudelijke apparatendivisie nu ook geleid door de hoogste marketeer van het concern, .

Hij is tevens de bedenker van de Sense& simplicity-campagne, die inmiddels zijn tweede fase is ingegaan.

De campagne is duur, omdat Philips ook geen genoegen neemt met één advertentie per printtitel of één commercial per blok, maar de verschillende uitingen in grote frequentie op elkaar laat volgen.

Volgens is de creatieve uitwerking echter nog niet erg bijzonder en worden daardoor kansen gemist.

Dat is begrijpelijk want de creatieve uitwerking is niet echt bijzonder en nogal 'emotie-arm'. Aan de andere kant plaatst een blad als
Philips op de eerste plek van zijn MT500-lijst, vooral vanwege deze campagne.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in