Overslaan en naar de inhoud gaan

Europese eenwording in de database

Heel Europa in één database: P&G en Lego zijn er druk mee bezig. Een centrale database beperkt de kosten en kan een nieuw licht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

P&G heeft er onlangs voor gekozen de consumentendatabase voor 16 Europese landen vanuit één centraal punt te beheren. Ook Lego gaat de klantengegevens van verschillende Europese landen samenvoegen, in de hoop en verwachting zo de snelheid en kostenefficiency van dm-acties te verbeteren. Tot voor een paar jaar was het nauwelijks mogelijk om databases voor Europa te centraliseren. Met de toenemende liberalisa-tie worden de scheidslijnen tussen landen minder scherp. De voordelen van een centrale aanpak zijn evident: het bespaart kosten en maakt het gemakkelijker dm-acties voor meer landen te plannen. Toch is het wel van belang een paar zaken in acht te nemen.

related partner content for mobile comes here

1) Voorkom dat de afzonderlijke landen zich ‘overruled’ voelen.

2) Gooi niet alle data meteen op één hoop, maar ga stap voor stap te werk

3) Hou de budgetten in de gaten. Als de afstemming met de afzonderlijke landen teveel tijd en geld kost, dan kan het beter zijn om de database toch maar decentraal te beheren.

Bron: Direct Response

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in