Europese eenwording in de database


P&G heeft er onlangs voor gekozen de consumentendatabase voor 16 Europese landen vanuit één centraal punt te beheren. Ook Lego gaat de klantengegevens van verschillende Europese landen samenvoegen, in de hoop en verwachting zo de snelheid en kostenefficiency van dm-acties te verbeteren. Tot voor een paar jaar was het nauwelijks mogelijk om databases voor Europa te centraliseren. Met de toenemende liberalisa-tie worden de scheidslijnen tussen landen minder scherp. De voordelen van een centrale aanpak zijn evident: het bespaart kosten en maakt het gemakkelijker dm-acties voor meer landen te plannen. Toch is het wel van belang een paar zaken in acht te nemen.
1) Voorkom dat de afzonderlijke landen zich ‘overruled’ voelen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS2) Gooi niet alle data meteen op één hoop, maar ga stap voor stap te werk
3) Hou de budgetten in de gaten. Als de afstemming met de afzonderlijke landen teveel tijd en geld kost, dan kan het beter zijn om de database toch maar decentraal te beheren.
Bron: Direct Response
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid