Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteren op Google met naam concurrent

Adverteren op Google, wie is er niet groot mee geworden? Regelmatig duiken echter zaken op, rondom het adverteren met merknamen van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Adverteren op Google, wie is er niet groot mee geworden? Regelmatig duiken echter zaken op, rondom het adverteren met merknamen van concurrenten. Voor de duidelijkheid, je tikt merknaam
A in en de merknaam van concurrent B verschijnt met een reclame boodschap. leggen de verantwoordelijkheid bij de merken zelf. Maar daar werd door weer op gereageerd. had ook stukje over een case in Duitsland.

related partner content for mobile comes here

Vandaag kwamen wij na het intikken bij Google van de merknamen van en , de advertentie tegen van concurrent .

Kortom het is weer zover. Dit soort zaken heeft natuurlijk 2 kanten. Een juridische kant, wat mag wel en niet van de wet? Ik ben geen jurist en specialist op dit gebied, maar volgens mij is het niet toegestaan. Christiaan Alberdingk Thijm heeft er op het (dank Marco) ook al wat over staan. En een ethische kant, noem het netjes zakendoen. Dat laatste is interessant in dit geval, omdat je je mag afvragen of een bedrijf dat e-mailcampagnes verzorgt en zelf gemakkelijk met dat soort regels omgaat, wellicht ook wat minder ethisch zal omgaan met het merk van zijn klanten.

Het wordt tijd dat onze branche hier gedragsregels voor gaat opstellen. IAB of DDMA wie voelt zich geroepen? Of is het iets voor een nieuw op te richten club rondom zoekmachinemarketing? Laten we als branche tonen dat we volwassen aan het worden zijn!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in