Overslaan en naar de inhoud gaan

Kanis en Gunnink terug bij Albert Heijn

De koffie van Kanis en Gunnink is sinds een paar weken weer te koop bij Albert Heijn. De terugkeer maakt onderdeel uit van een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het koffiemerk van Douwe Egberts werd per 1 maart vorig jaar uit de schappen gehaald. Albert Heijn noemde als reden van schrappen de tegenvallende verkoop van het Douwe Egberts-merk. Adriaan Nühn, bestuursvoorzitter van Sara Lee, gaf in het aprilnummer van Tijdschrift voor Marketing echter een andere reden, namelijk ruzie over de prijs. Hij toen: ‘We houden een rechte rug. We gaan niet zomaar geld weggeven. Daardoor zijn we bij AH ook Kanis en Gunnink kwijtgeraakt.’

related partner content for mobile comes here

Kanis en Gunnink-drinkers die bij Albert Heijn shopten, kregen een brief van AH thuisgestuurd met daarin het aanbod over te stappen op AH's huismerk, Perla Mild. Deze opmerkelijke kreeg indertijd veel aandacht in de media. Bestuursvoorzitter Ardiaan Nühn van Sara Lee liet in hetzelfde nummer van Tijdschrift voor Marketing ook al weten dat Kanis en Gunnink weer terug zou keren op het AH-schap. Dat is nu dus gebeurd.

Volgens Suzanne Rotteveel, woordvoerder Douwe Egberts, is de actie onderdeel van een samenwerkingsverband tussen Douwe Egberts en Albert Heijn, om de complete koffiecategorie een nieuwe impuls te geven. Rotteveel: ‘De samenwerking tussen DE en Albert Heijn is geïntensiveerd, met als doel groei van de complete koffiecategorie. Dit betreft dus het gehele assortiment. In het contract was ook opgenomen dat de Kanis en Gunnink-varianten Regular en Decafeïne terug zouden keren op de schappen. De fabrikant en retailer starten ook gezamenlijke acties.’ De koffiepads van Kanis en Gunnink keren niet terug.

Douwe Egberts is blij met de ontwikkelingen. Rotteveel: ‘Ja, het is leuk dat we weer samen aan tafel zitten, om wederzijdse investeringen in de koffiecategorie te maken.’

Over prijsonderhandelingen kan Rotteveel niets mededelen. Perla Koffie werd vorig jaar aangeboden voor 1,99 euro, en dat kost het op nog steeds. Een pak Kanis en Gunnink kost op dezelfde site nu echter 1.97 euro.

Albert Heijn voert trouwens met meerdere fabrikanten vredesbesprekingen. De retailer adverteerde vandaag in de kranten met een paginagrote advertentie, waarin de grootgrutter het 'goed maakt' met koekfabrikant Peijnenburg. In de advertentie staat: Een beetje strijd op zijn tijd is niet zo erg. Dat houdt je scherp (en de prijzen trouwens ook). Maar goedmaken blijft toch het leukst. Tussen Albert Heijn en Peijnenburg is het weer koek en ei. Daarom hebben we nu...deze week een leuke actie...Zo zijn we allemaal weer 'happie'.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in