Pernod Ricard vraagt werknemers om ideeën


Het nieuwe platform moet een smeltkroes worden, waar alle merken van elkaar kunnen leren, aldus een woordvoerder van het bedrijf.
Alle 18.000 werknemers kunnen op deze manier met elkaar in contact treden en hun ideeën delen. Het platform staat in dienst van marketing, en moet nieuwe insights opleveren die zorgen voor innovatievere marketingoplossingen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAlexandre Ricard, deputy chief executive, zegt: ‘Pernod Ricard’s business model is gebaseerd op decentralisatie, waarbij de verschillende landen min of meer onafhankelijk kunnen ondernemen. Dit betekent dat het uitwisselen van ideeën cruciaal is.´
Pernod Ricard zette cloud computing van Salesforce.com in om de interface te kunnen ontwikkelen. Deze interface bekijkt ook de grotere publieke sociale netwerken.
Andere merken die ideeën crowdsourcen middels interne sociale netwerken, zijn Coca-Cola en Nestle.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid