Overslaan en naar de inhoud gaan

Pernod Ricard vraagt werknemers om ideeën

Pernod Ricard opende een intern social mediaplatform, waar alle 18.000 werknemers hun ideeën over marketing kunnen posten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het nieuwe platform moet een smeltkroes worden, waar alle merken van elkaar kunnen leren, aldus een woordvoerder van het bedrijf.

related partner content for mobile comes here

Alle 18.000 werknemers kunnen op deze manier met elkaar in contact treden en hun ideeën delen. Het platform staat in dienst van marketing, en moet nieuwe insights opleveren die zorgen voor innovatievere marketingoplossingen.

Alexandre Ricard, deputy chief executive, zegt: ‘Pernod Ricard’s business model is gebaseerd op decentralisatie, waarbij de verschillende landen min of meer onafhankelijk kunnen ondernemen. Dit betekent dat het uitwisselen van ideeën cruciaal is.´

Pernod Ricard zette cloud computing van Salesforce.com in om de interface te kunnen ontwikkelen. Deze interface bekijkt ook de grotere publieke sociale netwerken.

Andere merken die ideeën crowdsourcen middels interne sociale netwerken, zijn Coca-Cola en Nestle.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in