Overslaan en naar de inhoud gaan

P&G verkoopt op Facebook

Procter & Gamble start met f-commerce; de directe verkoop van producten aan consumenten op Facebook. Merken als Always, Gillette en Pampers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twee maanden na een eerste samenwerking met Amazon, aan wie P&G de online verkoop van hun cosmeticamerk Max Factor in de UK uitbesteedde, breidt P&G deze samenwerking uit naar alle 29 premium brands en naar de US. Deze merken en producten worden gepresenteerd in een 47 pagina grote catalogus op de Facebook fanpage van P&G.

related partner content for mobile comes here

Waarom deze stap? Is deze additionele omzet een kanaalconflict waard? Ik denk dat de meerwaarde voor P&G vooral zit in het kunnen leren van het online shopping gedrag van hun brand users, belonen van hun loyaliteit, stimuleren van word of mouth (bijvoorbeeld bij de introductie van een nieuw product), stimuleren van trial, en doen van marktonderzoek. Zaken waar social media zich uitermate goed voor lenen, naast de commerciële mogelijkheden die Facebook biedt. Ben benieuwd wanneer een dergelijk initiatief in Nederland te zien zal zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in